50 de argumente în favoarea utilizării gazului natural pentru vehicule (CNG+LNG)

Infrastructura

1.Aproape 85 de țări de pe toate cele cinci continente utilizează NGV / CNG;
2.Astăzi, peste 20 de milioane de vehicule funcționează folosind acest combustibil alternativ;
3.Autovehiculele se alimentează la peste 25 de mii de stații de distribuție răspândite în mai mult de 2.900 de localități din întreaga lume;
4.Există 1.338 stații aflate în construcție. Până la sfârșitul anului 2020, 38.000 de puncte de distribuție a carburantului vor furniza metan pentru vehicule;
5.180 NGV-uri OEM sunt oferite de producătorii de vehicule. Interesul pentru OEM este în creștere: Volkswagen, Ford, Scania, Opel, GM, Mercedes Benz, Toyota, Hyundai, Tata, Fiat – printre altele – sunt exemple clare;
6.Relația dintre rezervele petroliere și cererea pentru acestea a atins punctul critic sau „vârful petrolului”; în cazul gazelor naturale rezervele sunt în continuă creștere – nu este prevăzută o situație similară;
7.Explorarea gazelor naturale continuă să se extindă atât în puțurile tradiționale, cât și în depozitele de nisip compact. Rezervele de hidrat de metan de pe fundul marilor sunt nenumărate și de câteva ori mai mari decât rezervele tradiționale si constituie o nouă alternativă;
8.Rețelele de conducte de gaze naturale continuă să se extindă. Conducte subacvatice sunt construite de-a lungul oceanelor și altele peste lanțurile muntoase;
9.Utilizarea conductelor virtuale de gaze naturale – platforme mobile la camioane sau remorci – este o soluție ca NGV să fie disponibile acolo unde nu există conducte fizice, fie din cauza distanțelor mari, fie din cauza creșterii cererii;
10.În stațiile tipice de alimentare cu CNG, proprietarii nu trebuie să se bazeze pe sosirea camioanelor pentru alimentarea cu combustibil, deoarece acesta este furnizat în mod constant prin conducte;
11.Este posibil ca unii utilizatori să-și alimenteze autovehiculele pe CNG la domiciliu, deoarece există distribuitoare care iau gaze naturale direct din rețeaua de distribuție internă;
12.Terminalele de lichefiere și regazeificare permit – prin tehnologia LNG – ca gazul natural să ajungă în orice loc al planetei. Operatorii de LNG garantează distribuția sa la nivel mondial și posibilitatea de a oferi sprijin pentru aprovizionare extinsă. Transportul LNG nu implică riscurile enorme de dezastru ecologic pe care îl reprezintă petrolul;
13.Industria NGV / CNG implică o forță de muncă de 800.000 de oameni în întreaga lume, tehnicieni și lucrători;

Aplicații

14.Gazul natural pentru vehicule poate înlocui toți carburanții lichizi în toate domeniile de aplicare a lor și chiar mai mult, în timp ce opusul nu este posibil;
15.În ceea ce privește transportul terestru, există mașini, furgoane, scutere, motociclete, tricicluri, toate tipurile de autobuze și camioane care circulă folosind acest combustibil;
16.În plus, macaralele, mașinile agricole, vehicule proiectate să se deplaseze pe zăpadă (snowcat), avioanele, avioanele ușoare, motoarele, feriboturile și trenurile – împreună cu altele – sunt deja propulsate cu succes de NGV / CNG;

Politica şi economisirea

17.Prețul petrolului este extrem de instabil, iar tendința sa – în special după ultima mare criză internațională – este din nou în creștere. În plus, prețul petrolului este foarte dependent de politicile statelor mari explotatoare care formează carteluri cu scopul de manipulare a prețului;
18.Din ce în ce mai multe guverne promovează gazul natural drept nucleul matricei lor energetice pentru a sparge dependența generată de importul permanent de combustibili tradiționali;
19.Chiar națiuni mari, producători de petrol, cum ar fi Iranul sau Venezuela, încurajează utilizarea gazelor naturale pe piețele lor interne pentru a-și spori exporturile de petrol;
20.Gazul natural este singurul combustibil abundent, ecologic, viabil din punct de vedere economic, cu infrastructură necesară furnizării flotei mondiale de automobile în următorii 40 de ani;
21.Media mondială indică faptul că utilizarea unui NGV este cu 66% mai ieftină decât utilizarea unui vehicul pe benzină și cu 33% mai economic decât motorina;
22.Țările care importă carburanți trebuie să plătească cu 50% mai puțin pentru gazele naturale (sub formă de LNG) decât pentru combustibilii lichizi ca motorina (pentru fiecare unitate de energie echivalentă).

Ecologie și sănătate

23.Motoarele pe CNG produc 25% mai puțin dioxid de carbon decât benzina și cu 35% mai puțin decât motorina. CO2 contribuie la schimbările climatice globale datorită efectului de seră;
24.Acestea reduc emisiile de monoxid de carbon cu 95% comparativ cu benzina, emisiile de hidrocarburi cu 80% și oxizii de azot cu 30%;
25.CNG/LNG nu conține sulf (există motoare diesel care eliberează 18,4 g / h), urme de pulberi, plumb sau metale grele;
26.Buteliile CNG sunt recipiente închise ermetic, în timp ce prin utilizarea benzinei, o parte din acesta – care se află în rezervor – se evaporă. Acest lucru provoacă aproape jumătate din cazurile de contaminare cu hidrocarburi asociate cu folosirea vehiculelor;
27.Spre deosebire de benzină, gazul natural pentru vehicule nu are aditivi toxici ai plumbului organic sau benzenului, acesta din urmă fiind foarte carcinogen;
28.Gazele naturale nu sunt toxice sau corozive și nu contaminează deloc apa subterană. De aceea nu există riscuri de mediu în caz de scurgeri, în contrast cu efectele dăunătoare asupra mediului cauzate de scurgerile de petrol;
29.Motoarele NGV / CNG scad poluarea sonoră, având o performanță mai silențioasă și mai silențioasă decât motoarele pe benzină și, în special, cele diesel;
30.Biogazul (metanul din descompunerea materiei organice) transformă gazul natural într-un combustibil regenerabil care poate fi produs în întreaga lume. Producția de biogaz din produse agricole este de patru ori mai mare pe hectar decât biocombustibilii lichizi;
31.Gazul natural respectă cele mai stricte standarde de mediu cerute de guverne și de agențiile de reglementare. Este combustibilul folosit pe scară largă cu cele mai scăzute niveluri de contaminare;
32.Acesta este tehnologia necesară pentru folosirea ca și combustibil a hidrogenului (promisiunea imediată în ceea ce privește combustibilii nepoluanți, care nu este încă disponibila pe scară largă), având în vedere structura moleculară a gazului natural și logistica necesară pentru punerea sa în aplicare;

Siguranță

33.CNG nu este o tehnologie nouă, având 70 de ani de istorie. Viabilitatea și utilitatea sa sunt dovedite pe scară largă și progresele sale tehnologice sunt constante;
34.Fiind mai ușor decât aerul, în caz de eventuale scurgeri, gazele naturale comprimate se ridică și se disipă rapid. În schimb, benzina se varsă și se mișcă în jos, ceea ce crește considerabil riscul de incendiu și explozie în timpul unui accident sau al unei scurgeri; similar, GPL este mai greu decât aerul, ceea ce îl face ca in caz de scurgere să rămână aproape de sol;
35.Gazul natural necesită o temperatură de 600°C pentru aprindere, în timp ce benzina și gazul petrolier lichefiat se aprind la 450°C. Acesta este motivul pentru care este mult mai puțin probabil ca un NGV să ia foc, indiferent de situație;
36.Circuitul de combustibil pentru gazele naturale este ermetic și nu are aer interior. Prin urmare, nu există aprindere spontană. Dimpotrivă, în rezervoarele cu combustibil lichid există întotdeauna un amestec inflamabil, deoarece acestea sunt deschise în atmosferă;
37.Cilindrii sunt fabricați conform unor norme foarte stricte de siguranță și sunt supuși testelor cu presiuni mult mai mari decât cele existente în timpul unei reîncărcări regulate. Presiunea de proiectare și de testare este de 300 bar, nu explodează la mai puțin de 460 bar, iar presiunea de lucru este de 200 de bar;
38.Datorită robusteții, structurii, formei și amplasării în interiorul vehiculului, cilindrii sunt mult mai puțin periculoși decât un rezervor de benzină în caz de coliziune. De exemplu, aceștia sunt supuși testelor cu foc și arme de foc;

Mecanică

39.Gazul natural pentru vehicule are un număr octanic mai mare decât benzina (125 față de 90), ceea ce asigură arderea fără autoaprindere, chiar și în cazul motoarelor cu compresie și eficiență mai ridicate;
40.În plus, arderea este totală, deoarece amestecul dintre gazul natural și aer este perfect la orice temperatură ambiantă;
41.Uleiul care lubrifiază motorul este mai puțin contaminat dacă se utilizează gaze naturale, iar intervalele dintre schimbările de ulei sunt de două ori mai lungi;
42.Nu există sedimente și bujiile sunt menținute curate. Pereții cilindrilor motorului nu sunt spălați, ceea ce duce la o lubrifiere mai bună și mai eficientă;
43.Gazele de ardere nu sunt corozive. Neafectând metale, durata de viață a conductei de eșapament și a amortizoarelor de zgomot este mai lungă;
44.Natura gazoasă a combustibilului elimină acțiunile de scanare din cilindri în perioadele de accelerare rapidă, cu avantajul reducerii coroziunii suprafețelor metalice;
45.Motorul prezintă o mare flexibilitate a performanței în timpul accelerărilor fără nereguli sau defecțiuni, chiar și la viteză redusă;
46.Vehiculele convertite pot trece de la utilizarea CNG la benzină prin simpla apăsare / rotire a unui buton în timpul conducerii;
47.Sistemul de utilizare CNG-benzină dublează autonomia mașinii;
48.Vehiculele cu gaz natural funcționează pe orice teren și în orice zonă, chiar și peste munți. De exemplu, un camion cu o încărcătură de 37 de tone s-a deplasat la o altitudine de 4.800 de metri în Anzii Peruvieni în luna mai 2008;
49.NGV / CNG funcționează bine în orice condiții climatice. Deoarece combustibilul nu îngheață – chiar și la temperaturi scăzute – autovehiculul va fi întotdeauna gata de utilizare. Componentele NGV / CNG sunt testate la -40°C în timpul procesului de aprobare. Gazul natural lichefiază numai la -165°C;
50.În plus, vitezele pe care le poate atinge sunt similare vitezelor mașinilor de curse. Un biogaz Audi A4 a intrat în Cartea Recordurilor Guinness atingând 364,6 km / h în aprilie 2009, devenind astfel cea mai rapidă mașină cu motor acționat cu CNG din lume. Recordul a fost stabilit pe pista de curse de Formula 1 Nürburgring din Germania;